Lär mig nytt

Nu har jag nästan lärt mig var jag bor. När vi närmar oss vår brevlåda, så börjar jag öka farten. Hinner oftast först hem.

Vi går lite skogspromenader, men roligast är när jag får busa i snön, speciellt med de människor som är lite mindre. De ter sig lite mer som mina syskon gjorde, det vill säga rullar sig  och hoppar.

Min stor-matte har fått rengöra mina öron och klippt klorna idag. Dessutom kollade hon in mina tänder. Hon tyckte att jag var ganska duktig på att ligga stilla.

När jag ska gå ut vill de sätta på mig ett halsband. Det är visst bra att träna på. Så småningom kommer nog ett längre band att sitta fast i halsbandet. Både när halsbandet ska på och när min matskål ställs fram så får jag lära mig vad "sitt" betyder. Jag tror att människorna vill bestämma när saker ska ske och att jag måste lära mig tålamod (=vänta).

Jag börjar också lystra till mitt namn "Lion". Även "kom hit" tror jag jag har kläm på. Men det  är inte alltid så roligt att komma när det finns annat roligt att göra eller lukta på.

Eftersom vårt hus har 2 våningar, så får jag korta stunder vara ensam på nedervåningen när matte ska gå upp och göra något. Jag försöker att ligga still och vänta utan att bli ledsen. Hon brukar inte bli borta så lång stund.

Matte undrar om jag är en "kvällsvovve". Första matmålet de ställer fram vid 8-tiden vill jag oftast inte äta. Så nu har de börjat ge mig 3 portioner mat / dag istället. Så jag går en morgonpromenad innan jag äter frukost. Det går ju bra så länge det är människor hemma med mig på dagarna. Men det blir kanske tokigt när alla andra ska iväg på sådant där som kallas jobb och skola. Då är det nog bra om jag äter och går ut innan de far......

Vid 20-tiden på kvällen är jag jättetrött. Även om de tar ut mig på en promenad, så går jag inte så långt. Jag somnar gott på filten jag fick av min mamma och pappa. Men vid 4-tiden blir jag jättekissnödig. Sen somnar jag om igen.

Det är inte alltid jag hinner ut innan jag ska kissa. De vill visst helst att jag kissar därute. Men jag har inte lärt mig tala om när jag behöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0