Leonberger-kompisar

Om någon av er läser detta, så får ni gärna berätta för oss om era bajs-vanor.

I vår familj har vi inte lyckats komma på hur det ska vara........ dvs hur ofta bajsar ni? har ni bråttom ut på morgon? behöver ni ut på natten? när blev ni rumsrena etc?

Min matte tycker att jag är lite besvärlig. Dels vaknar jag vid 4-5 tiden på morgon. Men oftast luras jag bara. Fast då de ändå släpper ut mig, så kissar jag. Tidigare sov jag mellan ca kl. 23 och 07. Men nu blir det inte så.

Annars är livet ganska skoj nu. Det är ju inte så kallt längre. Långa sköna promenader i skogen.

Matte Julia väntar på besked från den där kursen som vi visst skulle gå.

Jag har börjat bli alltmer kompis med katterna som jag bor ihop med. Visst fräser de till lite åt mig. Men det är mest när jag skuttar runt och försöker få dem att leka med mig.

Kommentarer
Postat av: Lotta och Raksu

Våra vanor:



Här är det bajs direkt på morgonen ca kl 8, ut på en gång när vi vaknat.

Så in och äta och så ut och bajsa igen.



Sen är det nog lungt till eftermiddagen eller om han bajsar vid lunch.

Efter kvällsmaten kl åtta/halv nio bajsar han en sista gång.



Vissa dagar går bra utan kiss inne (bajsar alltid ute), men ibland så händer det olyckor inne.

Oftast när vi är på besök hos någon och dom har en fin matta =P



Han sover hela natten och sista svängen på kvällen är vid halv nio ungefär.

Är han vaken länge, så brukar vi gå ut och kissa en till gång senare.

Kommer han och väcker mig tidigare (ibland vid sex-sju tiden) låtsas jag inte om honom och han går och lägger sig igen och har inte kissat inne.

2009-03-08 @ 22:55:23
URL: http://www.raksu.bloggagratis.se
Postat av: margaretha

Här bajsas det vid 07.00, sedan mat.

Kan bli en bajsning till efter mat.Ibland även en gång på em beroende på hur mycket köttbullar Isabell har mutat henne med under träning.

Vi ger mat vid 17-tiden så hon hinner bajsa en sista gång innan natten. När hon fick mat senare så bajsade hon oftast inne under natten.

Sista rastningen vid 22-tiden.

Oj vad mycket bajs det blev i texten ;-)

2009-03-09 @ 07:31:12
URL: http://www.uniquedogs.se/
Postat av: Maria, Bamse och Valle

Här försöker vi ge mat vid 0700. Men här sover vi helst till kl 0800. Men då är det bråttom ut för den lille. Helst så skall han mata in gammalt medans det nya åker ut. Bamse däremot brukar inte ha så bråttom ut annat än att kissa, men han är ju lite större. Som hos Margaretha ger vi mat vid 17 tiden. Annars händer det olyckor inne. Men det blir mer sällan. Det händer ibland att Valle vaknar vid 4 tiden och vill ut. men inte allt för ofta. Tycker när jag kliver upp kl 4 att dom bara lyfter på huvudet och sen lägger sig ner igen.

2009-03-09 @ 16:15:29
URL: http://mrbamse.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0