Ökad viktklass

Äntligen har man börjat lägga på sig lite hull. Fick, som brukligt är, väga mig nu när jag är hela 11 månader gammal och har faktiskt gått upp till 48 kg.

I alla fall tror matte det. Jag börjar vara så tung att de har svårt att hålla sig stilla när vi står på vågen. Dessutom sa matte att nu är det sista gången hon orkar lyfta mig för vägning. Så hädanefter får man väl besöka veterinären för ändamålet.

För övrigt, så har vi nu kommit in i normalare rutiner påstår de som jag bor ihop med. Det innebär att även min lillmatte och lillhusse börjar vara hemifrån mera. Det heter visst plugg. Alltså får jag börja vara ensam hemma alltmer. Det går faktiskt bra några timmar i taget.

Jag tar tacksamt emot hälsotips från er alla andra leonbergare, dvs schampomärken, klipprutiner, tandvård och annat som kan göra en ännu snyggare.
Nu, när man börjar bli tonåring, så ska man väl snart börja imponera på tjejerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0