TUNG

Igår blev jag åter vägd och mätt. I den här takten så kommer jag väl att väga 100 kg innan sommaren. Jag har nämligen ökat 2 kg och 2 cm på en vecka igen!!!!

Båda mina mattar pluggar dressyrboken och har visst bestämt sig för att vara flockledare. Jag får träna varje dag på olika saker. Det är ganska enkelt att sitta när de vill att jag ska det. Nu är det inkallning och att jag inte får bestämma själv när jag ska hälsa på folk, andra hundar eller lukta på go´lukter i snön.

Men jag får bra belöning i form av en massa kramar, gulliga ord (=läten) och bus. Så det är nog värt arbetet.

Däremot har jag inte lärt mig att säga till när jag behöver kissa än. Jag vet inte hur jag ska få dem som jag bor ihop med att förstå när jag behöver..........

Jag träffar ganska många andra hundar som bor här i närheten. En del är det kul att busa med och andra verkar tycka att jag är barnslig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0