Äntligen

Hej igen alla mina läsare!
Det har tyvärr varit tunnsått med inlägg på min blogg. Vi har haft så jättemycket annat att göra.
Databurken (och dessutom TV-burken) har mycket låg prioritet, då det finns massor med skoj att göra sommar tid.


Till exempel, så kan man ju bada. Jag sätter in en bild på mig då jag visserligen inte badat men varit ute en hel dag i regnet. Man får så fin punkfrilla.
Jag älskar verkligen vatten. Allt från dypölar till havet. Man det är bara när något människobarn vill bada med mig som jag vågar mig på simning. Men då gör jag det desto bättre. Jag kan faktiskt livrädda (fast det har ju bara varit på skoj).


Jag har fått följa med på ganska mycket fiske. Både från båt (se bilden) och från land. Jag har upptäckt att det är ganska skoj att busa med fiskarna som sprattlar när de hamnar på land. Dessutom är det viktigt att hålla fokus på det där rödvita som guppar i vattnet (jag tror de kallar det för flöte). Jag släpper det inte med blicken.

Jag har lärt mig en del nya trix. Det mesta är ju rätt skoj att lära sig. Speciellt när man lockas av lite Frolic. Jag kan buga artigt. Räcka tass, sitta, ligga, stå, gå fot, stanna m.m. Nu tränar jag på att spela död. Vad nu det ska vara bra till. Det är ju så roligt att hoppa och leka.
Jag älskar att tugga sönder alla bollar som finns i min närhet. Tyvärr inte så skoj för Maximilian som brukar vara hos oss (mattes barnbarn).

Det har ju varit en hel del åska senaste veckan. Jag är inte rädd alls för det som smäller. Visserligen har jag blivit mer uppmärksam på ljud (är det tonårstecken?) men inte rädd!!


Jag är inte så vacker längre (säger de........ - själv tycker jag att jag är världens vackraste hund).
Först såg jag ut som blondinbella (se bild). Blev alldeles ljusblond på hela kroppen.
Sedan har jag sett ut som någon slags irländsk fårart som fäller stora tussar med ullhår.
Därefter blev det lite pudelaktigt med hårlöst på mitten och buskfrilla fram och över baken.
Nu är jag mest lik en vinthund; utan hår, ser nästan anorektisk ut. Fast jag älskar MAT..........och allt annat som går att äta. Det enda jag ratat hittills är citroner.
Dessutom har jag bytt hårfärg. Är nu mörkröd på ryggen och börjar få ganska många svarta strån.
Är det någon av er som har tips på vad som är bra för pälsen? Schampo, föda etc?
Ska man avmaskas och i så fall hur ofta?

Hur vet man vad man passar för, för typ av träning? Sök, vattensök, dressyr.......? Är det bara att prova sig fram?



Trots allt måste mina nära och kära ändå medge att jag har blivit en ganska stilig kille på snart 10 månader, nästan 40 kg tung.
Jag önskar alla mina hundkompisar och deras nära och kära en fortsatt skön sommar.

Kommentarer
Postat av: Belle och de andra (fyrfota alltså)

Hej brorsan!

Äntligen kan vi läsa om dina bravader igen! Precis som du älskar jag vatten och far i så fort jag kan (för att ingen ska hinna stoppa mig).

Min familj påstår att jag är världens snyggaste, men jag har nog hört att de snackat....om att jag inte ser klok ut och att det hänger tofsar mm mm. Fattar inte vad de snackar om!

Tid för Bus?



Belle

2009-07-25 @ 19:12:28
Postat av: Valle och Bamse

Hejsan på dig igen Brorsan. Ja du verkar ha haft fullt upp. Vi har det också, bor ju numera i stugan. Vi har ju semester, och här badas det och busas hela dagarna. Valle han ser heller inte klok ut, du kanske har sett på våran hemsida. Att han också ser hemsk ut smal och tanig. Men jag lovar han äter som en häst. Har inte jag ätit upp, eller orkar äta upp all mat tömmer han min skål också. Ha det så bra.

2009-07-27 @ 20:36:08
URL: http://mrbamse.bloggagratis.se
Postat av: Lotta och Raksu

Hej! Här har vi också en som nästan ser ut som en nakenhund, efter att han fällt all vinterpälsen=) Jag använder Espree schampo och balsam. Det luktar gott och pälsen blir mjuk och glansig, så brukar jag borsta honom just innan pälsen torkar, då den fortfarande är lite fuktig. Vi ger fortfarande Eukanuba, lite mer bara. Men han ser ändå tanig ut, även fast han äter. Det kommer väl senare, dom växer ju ännu. Jag avmaskar mina djur, när jag ser att dom har mask, jag ser det oftast på katterna. För det är ju onödig att avmaska i onödan. Här njuter vi också av sommaren, men Raksu har ju inte fått bada, då han har fått frontline, mot löss. Men då brukar han smita och tjuvbada i nåt dike om han hittar ett och det är ju inte så populärt..

2009-07-28 @ 12:23:59
URL: http://raksu.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0