Halvår

Hej alla mina läsare!

Det var ett tag sedan. Har verkligen haft fullt upp. Eller egentligen är det väl matte som har haft mycket att göra.

Nu har vi i vår pizza-kull i alla fall passerat halvårsstrecket. Börjar bli stor. Jag tänker då att jag är det. Men matte säger att det dröjer några år(!!!!!!!) innan jag är förståndig som en vuxen hund.

GRATTIS alla mina syskon. Undrar just om ni är lika stora som jag eller ser likadana ut som jag, för den delen. Skulle vara skoj att se hur ni ser ut. På mammas och pappas hemsida finns ju bilder på oss alla. Men där är ingen större skillnad.
Jag väger 27 kg nu och är 61 cm hög. Jag har inte kvar så mycket av den där ringen på svansen. Min svans är svart hela den. Jag börjar visst vara "skäggig" i rumpan också. Lillmatte skrattade åt att jag såg rolig ut bakifrån.

I måndags började jag och matte Julia på valpkurs. Det var skoj. Jag skötte mig visst ganska bra. Fick lite tips på vad som är bra att träna på. Jag ska bl.a. lära mig skilja på "Kom", "Kom hit" och "Kom då". Dessutom ska jag titta i ögonen och liksom be om lov innan jag gör saker. T.ex. hoppa in i bilen, gå ut genom dörren, äta osv.

Fortfarande tycker jag det är mumsigt med hundbajs. Nu är det ju en tid då mycket tinar fram. Snart blir det väl att duscha varje gång man varit ute.

Annars är jag bra i magen nu. Ingen diarré längre och skitande dygnet runt. I stort sett gör jag alla behov ute. Det var bra att börja äta middagen redan kl. 17.
Men jag är definitivt inte morgontrött längre. Jag stiger upp med matte vid 6-tiden varje morgon och är ute ca en halvtimme innan hon far på jobbet. Sedan är jag ensam hemma 2-3 timmar vilket går bra. Jag brukar mest sova då.

Jag längtar till sommaren då vi kan bada.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0