Mitt nya hem

23/12 2008
Idag fick jag bekanta mig med mitt nya hem.

Mattarna Lena och Julia och husse Fredrik hämtade mig i bilen för att åka till Skellefteå och Anderstorp. Jag fick sitta i baksätet. Jag tror nog att de tänker låta mig åka i "skuffen" när jag blir lite äldre.
Jag kände mig lite skakig, men det gick bättre när jag vilade huvudet i Julias knä.

Vi bor i ett radhus tillsammans med 2 katter och en sköldpadda. Den ena katten "Nils Proppe", är lite nyfiken på mig. Men vågar inte ända fram ännu. Den andra katten "Tequila" springer fort undan när hon hör mig. Jag ska försöka visa dem hur snäll jag är. Katterna är helst på övervåningen och jag håller mig nere.
Sköldpaddan verkar inte alls intressant.

Jag tror nog att jag ska trivas här. Även om jag just nu saknar min mamma Soya och pappa Upsi och mina syskon som är kvar i Öre. Jag tänker hälsa på dem när jag får tid.

24/12
Idag är det något som kallas julafton.
Dessutom är det min 3-månadersdag. Idag fick jag ett namn som jag förstår att de tänker använda när min familj vill prata med mig : Lion.
Idag väger jag 14 kg och är 40 cm hög. Jag ska visst bli ganska mycket större......

Vi gick en långpromenad  för att fira julafton hos Jessika, Peter och Maximilian. Jessika är storasyster till Julia och Fredrik. Maximilian är snart 3 år gammal, men jag är faktiskt nästan lika stor fastän jag bara är 3 månader.

Promenaden var nästan 1 km, men det var skönt att skutta lite i snön.
Det var många människor som var i huset. Alla tyckte förstås att jag var såååååååå gullig. Men de tyckte också att jag var en snäll vovve, som verkar trygg.
Jag tänkte att det är väl ingen idé att gå omkring och skälla eller gläfsa. Inte heller riva i alla de stora paketen som de hade lagt under ett träd inomhus!!!

Men det var skönt att komma hem och sova på kvällen!

Kommentarer
Postat av: Matte Lena

Det är 44 cm och inte 40 cm i mankhöjd på 3-månadersdagen

2008-12-26 @ 02:50:08
Postat av: Alina

Hoppas du haft en bra jul! :)

2008-12-26 @ 02:54:09
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0